2016. február 22., hétfő

Púdermentesen, avagy miért nem szeretem a porhintést

Nem szeretek pusztán azért írni a blogomra, hogy csak írjak valamit. Mindig kell valami téma, ami megérint, inspirál, vagy továbbadásra egyáltalán érdemes. Úgy gondolom a mai világban rengeteg információ ér minket, melynek egy része nem használható semmire. Egyszerűen untató és pazarló olyan cikkeket írni, amik nem szólnak semmiről.


Mostanában készülök letenni a felsőfokú nyelvvizsgát, és hát két fő dolgon változtatnom kell, hogy készen legyek rá. Az egyik: kerülnöm kell az egyenes, világos és érthető beszédet. Körmönfontan kell fogalmaznom, hogy nyilvánvalóvá váljon, hogy tudok olyan szavakat, amelyek a C1 szintnek megfelelőek. A másik: jól informáltnak kell lennem a híreket illetően, mivel jó eséllyel valamilyen közéleti aktualitást kell a vizsgán feldolgozni. Mindkét változtatás érthető, és világos, hogy miért szükséges. Mégis nehezemre esik, mivel azt szeretem, ha főleg a jó hírekkel veszem körbe magam, és egyenes, érthető tiszta beszéddel fogalmazok. Ez nem csak az angol nyelvben van így, hanem a magyarban is.

Na de miért is van ez így? Miért nem szeretem a mellébeszélést? Valószínűleg túl sok ezospiri porhintő könyvet olvastam annak idején, amelyekből a használható információt alig lehetett kihámozni. Egyszerűen begurultam ettől és ez arra vett rá, hogy változtassak. Ha nincs mit mondanom, inkább csendben maradok. Sokszor egyébként nem használ, ha elmondom a véleményemet dolgokról, mert a felismerésre nem nekem van szükségem.

Bár fene tudja, talán érdemes akkor is megosztani a gondolataimat, ha ettől nem lesz hatalmas felismerés, nem változik a színdarab, nem fogadják meg a tanácsaimat. Már csak azért is, mert egy jó író inspirál a gondolataival és hatást kelt. Én pedig jó író szeretnék lenni. Ha már itt tartunk, elismerem, hogy lehetnék humorosabb is... uncsi lehet, hogy mindent annyira komolyan veszek.

Szerintetek, jó ha valaki nem annyira konkrét? Hasznos, ha kerülgetjük a forró kását? Van értelme az értelmetlen dolgoknak? Ha van, mi az értelmük? Megköszönném, ha erről kommentelnétek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése