2016. március 26., szombat

Amikor a nyúl tojást tojik

Kértétek, hogy írjak a húsvétról is. Fontos időszak ez: elkezdődik a tavasz, csivitelnek a madarak, a nyulak egymásra másznak, mi pedig főtt sonkát eszünk tojással.

A húsvét az élet ünnepe. Bármennyire is meghalt az a Krisztus, azért csak feltámadt, szimbolizálva ezzel a holtából éledő természetet: a rügyező fákat, a kibúvó virágokat, és a többi kellemes vonását a tavaszi időszaknak.

Én leginkább a tavaszi illatokat szeretem... van néhány fa, amelynek ugyan a nevét nem tudom, de az illata nagyon megfog. Hazafelé hatalmas aranyeső bokrok felé jöttem tegnap, gondoltam rá, hogy letörök néhány ágat, és hazaviszem, de végül is úgy döntöttem, jó helyen van az ott, ahol van.

Jön a tavaszi záporok időszaka is, amit már nagyon várok. Minden évben kötelezően egyszer meg kell áznom, csak hogy érezzem, hogy élek. Ha már ázás, locsolkodni már nem szoktam, régen is csak tiszta vizet öntöttem a kölnisüvegből, hogy kíméletes legyek. Valahogy minden nőismerősöm szóvá tette, hogy nem bírja a szagokat húsvéthétfő estére már.

Gyerekkoromban lelkes Kinder-tojás gyűjtő voltam sokáig - több széria volt, amiből egy sem hiányzott már – aztán hirtelen egyik pillanatról a másikra kinőttem és nem érdekelt többé. Annak idején Fauszt Mártonnal még a diákújságunknak csináltam interjút (ő volt az a magyar, akinek az összes figura megvolt), és a gyűjteményemet is felvásárolta.

Azon gondolkozom, hogy mi, emberek is feléledünk-e tavasszal, mint a természet többi része. A szaporodásunkra például nem jellemző, hogy korlátozva lenne egy időszakra, de azért mintha a napsütés meghozná a jókedvet, ami télen takaréklángon pislákol. Mindenesetre én kinyílok minden tavasszal, és rájövök hogy fiatal vagyok belül (ellentétben azzal, hogy 19 évesen például marhára öregnek éreztem magam). Írjátok le nekem, Rátok milyen hatással van a tavasz!

Végül is ezt kívánom mindenkinek: a napsütés kapcsán jelenjen meg életünkben a fény az öröm és az egymás felé viselt gondoskodás formájában. Ha már csak egy kicsit is teljesül a kívánságom, akkor boldog tavaszom lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése