2016. március 21., hétfő

A kreativitás ceruzája

Mai harmadik, befejező témám a ceruza. A ceruza kapcsán a kreativitás jut eszembe, ami eléggé kézenfekvő szókapcsolat. A végtelen lehetőségek szimbóluma a ceruza: bármit lehet vele írni, vagy rajzolni.

Sokáig a rajz sokkal meghatározóbb volt számomra, mint az írás. Le tudtam magam kötni, és elvoltam egyedül a mesefigurákkal, amit firkáltam. Volt, hogy mindenkit hegyes füllel rajzoltam le, akár egy tündért – és rajzpályázatokra is dolgoztam néha. Valahogy azonban rá kellett jönnöm, hogy a képek csak nagyon szűk tartományban engedik kifejezni a belső érzéseimet – a szöveg számomra több teret ad, többet megmutat mindabból, ami bennem rejlik.

Kérdezhetnénk: meg kell-e mutatni mindazt, ami bennem rejlik? Egy ideje úgy vagyok ezzel, hogy a megosztást hasznosnak tartom. Bár úgy tűnik, hogy az olvasóközönségnek írok, valójában az írásnak terápiás szerepet tulajdonítok, és sokkal inkább segít engem, hogy kiírom magamból a dolgokat, mintsem hogy azzal bármit is el akarnék érni az olvasóban. Persze jó, ha hatok – ha a gondolatok új gondolatokat szülnek, a szemléletünk szélesedik, ahogyan egyre több dolgot mélyebben ismerünk meg – de valójában ez mind másodlagos.

A rendszeres írás feltárja azokat a bugyrokat bennünk, amelyekről adott esetben szót sem ejtenénk, és valódi tükröt tarthatunk arcunk elé vele. (Nem mintha az egész világ nem egy hatalmas tükrözése volna a bennünk zajló folyamatoknak.) Éppen ezért csak ajánlani tudom, hogy (ha nem is feltétlenül publikusan) de írjuk ki magunkból mindazt, ami kikívánkozik.

Ti vezettek naplót? Leírjátok a gondolataitokat? Kreatív embernek tartjátok magatokat? Mitől kreatív valaki? Írjatok kommenteket, legyetek oly szívesek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése