2016. március 21., hétfő

Egyik kopó, másik eb

A mai második témám a kopó. Ennek kapcsán a kutyákhoz fűződő viszonyomról írnék röviden.

Életem első kutya-élménye megrázó volt. Egy fogvicsorgó korcs kutya (aki Csuli névre hallgatott) majdnem megharapott hatéves koromban. Nagypapámék kutyája volt ő, aki meglehetősen félrenevelődött, és ellenséges volt mindenkivel, aki csak a közelébe merészkedett. Életét láncra verve élte le, és számomra mintája annak, hogy hogyan ne bánjunk egy kutyával.

Picur apró kutyus volt, vörös kendő volt a nyaka köré fogva, és rendkívül okos jószág volt. Róla is csak homályos emlékeim vannak, de már kellemes benyomások fűződnek hozzá. Mindenki nagyon megsiratta, amikor elpusztult. (Egy betolakodó ütötte agyon a mamámék kertjében, szegénynek esélye sem volt.)

Betyár viszont, úgy éreztem, az én kutyám volt – bár a nagyszüleim kertjében élte az életét. Fiatalabb korában rengeteget játszottunk. Ő volt az az eb, aki képes volt leutánozni a macskákat abban, hogy ők hogyan másznak át a kerítésen. Öregkorában már kevésbé volt izgága, mint fiatalon, de volt olyan rendes, hogy megvárta, míg utoljára még látjuk egymást. Bár beteg volt nagyon, kitartóan várta, hogy megérkezzünk Somogyba nagymamámékhoz, és úgy akart elpusztulni, hogy mellette vagyok.

Rövid helyzetjelentés: édesanyám valami arcüreggyulladásfélével van itthon a héten, így én mentem el az iskolába az ebédünkért. Ez azért vág témába, mert hazafelé (is) busszal jöttem, és a buszmegálló mögötti kertben él egy németjuhász-féle keverékeb, aki mindig játszani akar velem, akárhányszor találkozunk. Ma is játszottunk: hozta a botját, és fel kellett neki dobnom, hogy a levegőben elkapja. Arra gondoltam közben, hogy igen, az ilyen pillanatokért érdemes élni – volt valami nagyon örömteli abban, ahogy egymással elvoltunk a buszomra várva.

Nagyon szeretem a kutyákat, ugyanakkor a macskákkal is jóban vagyok. Számomra a kettő nem zárja ki egymást. Ti hogy vagytok vele? Kutyásak vagytok inkább, vagy macskásak? Van háziállatotok? Írjatok nekem erről!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése