2016. december 7., szerda

Új év, új perspektíva


Sok minden történt az elmúlt időszakban.
Kiutaztam Finnországba: láttam Helsinkit, Stockholmot és Tallinnt. Így 20-ra nőtt azon országok listája, ahol már töltöttem némi időt. Kiléptem a munkahelyemről, bízván abban, hogy Finnországban találok majd egy állást a röpke két hétben amit ott tudok tölteni. A számításaim és a valóság azonban találkozott, és úgy esett, hogy hazajöttem Finnországból.


Kalandos út volt, sok minden történt amit nem részleteznék, de ízelítőül: volt részem tradicionális finn szaunázásban, életem legjobb fish and chips-ét ettem Tallinnban egy ír kocsmában és jó párszor kompoztam a tengeren. Általánosságban mindenki pozitív volt azzal kapcsolatban, hogy magyar vagyok, a finneknek igencsak jó véleményük volt a magyarokról.

Tegnap frissítettem az önéletrajzomat a profession.hu-n és egyből meg is talált két fejvadász hölgy, aki tudott volna munkát ajánlani, ha a német nyelvtudásom felsőfokú lett volna. Sajnos azonban csak középfokon beszélek németül, azt is alulról súrolom - viszont megvan az új projekt: felhozni magam németből felsőfokra az elkövetkezendő időszakban...

Dolgozom a könyveinken, németül tanulok és néha feliratot fordítok az actualized.org-nak. Ebből állnak a napjaim. Napjaim része a kabbalista kérés is, bízva abban, hogy az ima ereje hatással lesz a globális egészre. Egy biztos: rám hatással van, és így akire én hatással vagyok, közvetve arra is hatással lesz és így tovább.

Írás területén új feladatot kaptam Gabitól: meg kellene indokolnom, hogy a "mai világban" miért hasznos jónak lenni, jó szándékkal viszonyulni másokhoz, törekedni arra, hogy meghaladjuk önmagukat a "jóságban".

Pár gondolatot ezzel kapcsolatban ide is leírnék, bár a teljes okfejtés valószínűleg egy darabig még nem lesz publikus.
A legfontosabb dolog amit felismertem, hogy nem vagyok elég jó. És ebből a felismerésből pályára tudtam tenni önmagam, mert mindig törekedni fogok rá, hogy jobb és jobb szándékkal viszonyuljak másokhoz. Honnan tudom, hogy nem vagyok elég jó? Mert mindenki olyan világban él, amit megérdemel. És a mai világuk nem éppen a harmonikus együttműködésről, a közösségről, az elfogadásról és a szeretetről szól. A helyzetet tükrözi a világpolitika is, élén Trumppal, disztopikus jelent rajzolva elém. De tudom, hogy a disztópia oka bennem van: ha jobbá válok, a világom is jobb lesz - ahogyan Gandhi mondta: "Légy a változás, amit a világban látni akarsz!"

De jelen vannak az erők, amik ezt a világot egy élhető és harmonikus helyzetbe fogják hozni. A reformerek dolgoznak a háttérben - TZM, Envienta, FNA, Actualized.org és sorolhatnám. De szerintem a reform nyitja az, hogy mennyi ember kezd el aktívan törekedni rá, hogy tudatosabb és spirituálisabb legyen - mennyire szán energiát arra, hogy a saját szemléletén tágítson és befogadóbbá váljon valami jobbra, ami meghaladja a régi paradigmát.

Kedvencem, az Actualized.org is átalakul egyfajta Bölcs-Egyetemmé, útmutatóul fog szolgálni azoknak, akik hasonlóan Buddhához, Jézushoz vagy Mohamedhez, maguk is bölccsé szeretnének válni. Szerintem ez az egyetlen út: minél több nyílt szívű, tudatos lélekre van szüksége ennek a bolygónak. Én mindenképpen törekedni fogok rá, hogy meghaladjam önmagam. És erre bátorítalak Téged is... kezdjük ezzel az új évet, legyen egy közös kívánságunk: haladjuk meg önmagunkat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése