2016. június 11., szombat

Egy ébredezős péntek délután

Nemrég értem haza az "Önvalóra Ébredés" Facebook-csoport első találkozójáról, amit Budapesten tartottunk. Még a történtek hatása vagyok, rögtön billentyűzetet ragadtam, mihelyt hazaértem.

Felemelő érzés olyan emberekkel tölteni egy délutánt/estét, akik maguk is spirituális keresők (vagy akár találók), akik között nem lógok ki a sorból sajátos érdeklődési területemmel.

Az advaita védántával néhány éve találkoztam, amikor a Vedika Global kaliforniai védanta közösség kilenc részes bemutatóját meghallgattam. Ekkor feltűnt, hogy a rendszer, amit tanítanak, kicsit más fogalmakkal leírva ugyan, de a kabbalában is ismertetett világnézet. Már akkor gondoltam rá, hogy milyen jó is volna, ha ismernék magyar védánta-közösséget. És lőn.

A szimpátiámat annak idején azzal fejeztem ki, hogy lefordítottam az akkor még hiányzó "Védánta"szócikket a magyar Wikipédiára (angolból), ez egyébként egész hosszú anyag, magába foglalja az advaita és dvaita iskolák leírását is. Az advaita azt jelenti, hogy nem duális. Nem duális, mivel nincs külön Teremtő és Teremtmény, nincs jó és rossz - tulajdonképpen minden egyféle forrásból fakad, azaz végső soron jó. (Már ha a jóságnak van értelme a rossz ellenpólus nélkül.) Végül is minden az, ami. (A kabbala ezt elintézi annyival, hogy "Nincs más Rajta kívül" és hogy "Az Isten jó, és jót cselekszik".)

Hamar elment ez a délután/este - de nagyon örülök az új találkozásoknak, a közös témának, és végső soron annak, hogy mindenki egy picit megnyílt, és adta magát hozzá, hogy jól sikerüljön a program. Remélem, hogy időszakosan azért fogunk még találkozni, tartjuk a kapcsolatot, és aktívak maradunk a facebook-csoportban is. Öröm volt Veletek, nem tudom elégszer megköszönni... Köszönöm hát ismét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése